Pagina's

vrijdag 10 oktober 2014

WEEKLY FITPOST #23

Iedere week schrijf ik een fitpost om niet alleen jullie, maar ook mijzelf gemotiveerd te houden. Voor iedereen die sportiever, slanker of fitter wil worden verzamel ik foto's en tips. Zo gaat het je vast nog beter lukken om je doel te bereiken! Deze week vertel ik je welk voedsel je het best mee kunt nemen volgens Rens Kroes wanneer je op reis gaat. Zelf zit ik vanaf zaterdag all-inclusive in Turkije, dus wat voedingtips zijn dan nooit mis met al dat lekkers om uit te kiezen!

Citroenen

Bron

Ga je 7 dagen op vakantie? Neem dan 4 citroenen mee. Iedere ochtend kun je de dag namelijk supergezond beginnen door een halve citroen in een glas leeg te knijpen en er vervolgens warm water bij te doen. Net alsof je citroenthee drinkt, maar dan helemaal natuurlijk! Dit helpt onder andere je spijsvertering beter op gang te brengen.

Ongezouten noten

















Bron

Neem lekker een zak gemengde ongezouten noten mee op reis. Als je trek krijgt, kun je deze erbij pakken in plaats van een zak chips. Persoonlijk vind ik ongezouten noten zelfs lekkerder dan chips, dus voor mij is de keuze al snel gemaakt haha!

Supplementen



Dagelijks bepaalde supplementen slikken is sowieso erg goed voor je lichaam. Maar wanneer je weet dat je op vakantie waarschijnlijk niet aan de aanbevolen hoeveelheid vitaminen gaat komen, is het verstandig om dit aan te vullen met supplementen. Vitamine C bijvoorbeeld, is erg goed voor de weerstand. Ga je op een feestvakantie? Dan is dat een echte aanrader! Daarnaast zorgt visolie bijvoorbeeld voor een gladde en strakke huid en met magnesium blijven je botten en spieren sterk!

Alka greens



Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar volgens onze Dutch foodie Rens Kroes zijn deze onmisbaar. Door hier een theelepel van aan je vruchtensap of water toe te voegen heb je al snel een groot deel van je dagelijkse groente en fruit binnen!

Water


Deze hoef ik eigenlijk niet uit te leggen, toch? Acht glazen water per dag drinken en je lichaam zal je dankbaar zijn!

Bron hoofdfoto / bron artikel

Wat voor gezonde voeding neem jij graag mee wanneer je op reis gaat?

5 opmerkingen:

  1. Handige tips vooral van die 4 citroenen denk niet dat iedereen daar zo zou op komen omdat mee te nemen x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips! Ik vind zelf citroen water erg lekker, omdat het meer een smaak toevoegt aan het 'saaie' water. Leuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Noten vind ik ook echt heerlijk om te snacken! En citroen doe ik vaak door mijn water, heerlijk verfrissend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Water ligt zo voor de hand en toch blijf ik het moeilijk vinden genoeg te drinken!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dank je wel!