Pagina's

woensdag 17 december 2014

LIFESTYLE: Droomdagboekje


Als ik je vandaag zou vragen wat het mooiste is dat je ooit hebt gedroomd, dan moet je daar waarschijnlijk heel goed over nadenken. En wat is de laatste droom die je hebt gehad, weet je dat nog? De kans is groot dat je je dat maar heel moeilijk kunt herinneren. Ik heb dat zelf ook, dus daar is niets raars aan. Maar ik heb wel een oplossing gevonden hoe je voortaan je dromen bij kunt houden en ze op ieder gewenst moment kunt teruglezen. Namelijk door middel van een droomdagboekje!





Aan het begin van het boekje staat het een en ander over dromen geschreven. Wat zijn dromen precies en wat betekenen bepaalde soorten dromen? Heel handig, als je bijvoorbeeld vaak een zelfde soort droom hebt maar je niet weet waarom dat zo is. Verderop begint het dagboekje, want daar kun je per dag invullen wat voor droom je hebt gehad, hoeveel slaap je hebt gehad en wat voor signalen je droom je heeft gegeven. Misschien denk je nu: waarom zou ik dat doen? Maar ik geloof echt dat het heel mooi kan zijn om zo'n dagboekje bij te houden. Vooral als je er over een paar jaar in terug kijkt zul je veel over jezelf te weten komen wat je tot die tijd misschien wel vergeten was. Dromen zeggen namelijk veel over hoe je je voelt, wat je bezig houdt en wat je graag zou willen.

Houd jij een dagboekje bij? En schrijf je daar ook weleens dromen in?

6 opmerkingen:

Wat leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dank je wel!