Pagina's

zaterdag 7 februari 2015

FOOD: Wat is detox?


Sinds een paar weken drink ik een andere theesoort. ’s Ochtends, ’s middags en ’s avonds drink ik nu een kopje detox thee. Detox is een term die tegenwoordig best vaak wordt gebruikt. Maar wat is het nu eigenlijk? Dat ga ik je vandaag vertellen! Lees je mee?


Letterlijk betekent detoxen ‘ontgiften’. Detoxen is dus het ontgiften van je lichaam. Alle gifstoffen en afvalstoffen die niet in je lichaam thuis horen, worden door middel van detoxen afgevoerd en uit je lichaam gehaald. Giftige stoffen zitten namelijk overal, maar je kunt ze niet zien. Onbewust krijg je dagelijks een heleboel stoffen binnen die je niet nodig hebt, of die zelfs schadelijk zijn voor je lichaam. Daarom is het belangrijk om zo nu en dan een handje te helpen. En dat kan dus door te gaan detoxen. Dat kun je doen door net als ik detox thee te gaan drinken, maar er bestaan ook detox smoothies en verschillende capsules en tabletten die je kunt slikken. Bedenk wat voor jou het beste werkt en probeer het eens uit. Ik merk nu na twee weken dat ik minder de neiging heb om te snoepen en dat ik de thee sowieso heel lekker vind. En wist je dat er in detox vaak groene thee extracten zitten die je helpen gewicht te verliezen? Een mooie bijkomstigheid, vind ik zelf.

Is detoxen niets voor jou? Dan kun je proberen te letten op de manier waarop je eet. Eet bijvoorbeeld verse producten en gebruik zo min mogelijk verpakkingsmateriaal zoals broodzakjes om je voedsel in te vervoeren. Heb je nieuwe kleding gekocht? Gooi ze dan eerst even in de wasmachine, dan ontdoe je ze al van een heleboel gifstoffen. Hoe vaker kleding gewassen is, hoe minder gifstoffen er in zitten. En gebruik daarnaast veel natuurlijke verzorgingsmiddelen en schoonmaakmiddelen. Ook heel belangrijk!

Heb jij ervaring met detoxen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dank je wel!