Pagina's

zondag 13 juli 2014

Werken in de zomer is geen ramp!


Nog geen zomervakantie omdat je eigenlijk hard aan 't werk bent om te sparen voor iets leuks? Dan kan ik je een hand geven want ik zit in precies dezelfde situatie! Ik werk zo'n vijf dagen per week bij de drogisterij omdat ik na de zomer eindelijk wil gaan beginnen met mijn rijbewijs. En dat kost geld. Veel geld. Daarom moet er wat gebeuren! Natuurlijk is dit niet erg als je in gedachten houd waar je het uiteindelijk voor doet, maar het kan zo nu en dan wel even moeilijk zijn om door te zetten. Om ervoor te zorgen dat je het vol gaat houden deze zomer heb ik wat inspiratie voor je!



Herinner jezelf eraan dat niets vanzelf gebeurt. Het kan soms dan wel lijken alsof sommige mensen alles voor elkaar krijgen zonder iets te doen, maar er moet hoe dan ook hard voor gewerkt worden om dingen gedaan te krijgen. Als je iets graag wil, wees dan bereid er iets voor te doen. Als je niet wil werken voor je dromen, dan is de kans groot dat ze nooit waarheid zullen worden.


Iedere dag is een nieuwe dag vol nieuwe kansen en mogelijkheden. Heb je een rotdag gehad op je werk en zie je daarom enorm op tegen de volgende dag? Niet doen. Zorg dat je goed uitgerust bent en dat je er weer keihard tegenaan kan gaan vandaag. Laat zien dat je bereid bent je best te doen en je fouten te corrigeren. Iedereen maakt weleens een foutje, dat is helemaal niet erg!


Zoek een baantje dat je echt leuk vind, zodat je nooit meer een dag hoeft te werken. Als je je werk leuk vind, voelt het namelijk veel minder als een verplichting en doe je je werk met plezier. Dat zal ervoor zorgen dat de tijd sneller gaat en dat je minder moe bent na je werk, omdat je ervan hebt genoten. Laat je vrienden en vriendinnen maar plannen maken en hun geld uitgeven, jij gaat lekker naar je leuke zomerbaantje en zorgt ervoor dat er geld in je spaarvarken komt om je droom uit te laten komen! Eerst werken, dan kan je later extra veel genieten!

Wat doe jij om te zorgen dat je met meer plezier naar je werk gaat?

5 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Ik doe precies hetzelfde als jij. Een leuke baan vinden, gemotiveerd zijn en denken aa die Spaarvarken!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die spaarvarken loopt straks als het goed is lekker binnen, maar goed ook want ik ga bijna op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen! Ik ben blij dat ik mijn blog als 'baantje' heb! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik werk heel de zomer op een camping in het entertainment. Ik doe dit omdat het bij de opleiding hoort die ik doe, eigenlijk vind ik het altijd wel heel erg leuk maar als ik dan een rotdag heb blijft ik mezelf eraan herinneren waarvoor ik het doe!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik mag helaas nog geen baantje hebben, maar deze tips houd ik zeker in mijn achterhoofd!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om een reactie achter te laten. Dank je wel!